divendres

Jordi, se m'ha penjat!

Com a coordinador TIC cada setmana faig classes d'informàtica a tota la primària de l'escola. Us asseguro que no és fàcil per les condicions amb les que treballo a nivell d'equipaments. Consulto pàgines com l'edu365.cat i m'adono que moltes de les interessants coses que hi ha penjades no les podem veure perquè tenim uns ordinadors massa vells. Tenim 7 Pcs dels quals cap té Windows XP i alguns són tan vells i amb tan poca capacitat que no puc ni instal·lar programes perquè s'esgota el disc dur. Quan cliquem un programa com el Kid Pix els Pcs triguen entre 3 i 6 minuts a obrir-lo, evidentment els alumnes no tenen paciència i cliquen impulsivament el ratolí fins a penjar l'ordinador. A les sessions de SEMTIC en les que ens trobem amb altres coordinadors TIC expliquem activitats que duem a terme i m'adono que no puc fer moltes coses per tenir Pcs massa vells. Des del 2005 tenim bloc i som de les escoles pioneres del país en tenir-ne. Fa poc he començat a impulsar els Podcasts des del centre i m'adono que per penjar un Podcast trigo pràcticament una sessió sencera d'informàtica, us explico el procediment: agafo el portàtil del centre, connecto el micro, gravo els alumnes amb l'Audiacity al portàtil perquè en els 7 Pcs no puc tranformar-lo després a MP3, connecto el portàtil a la xarxa traient un Pc de la xarxa una estona i entro l'arxiu MP3, el portàtil no em deixa entrar a www.clickcaster.com i ho he de fer amb l'únic Pentium 4, tot seguit amb la lentitud habitual arribo a passar l'MP3, tot seguit entro a www.blogger.com a veure si em deixa, després enganxo el codi i si em deixa el penjo al bloc.
El resultat el podeu veure a aquí:

Amb Pcs normalets el procés seria molt més ràpid i a cicle superior crec que el podrien fer els alumnes sense ajuda. Amb el Flickr passa igual, per penjar fotos hi estic una eternitat.
De vegades em desespero quan comprovo que no puc ensenyar tot el que voldria i que a sobre ja des de cicle inicial han après a dir:
- Jordi, se m'ha penjat!