dilluns

Aprendre més per ensenyar millor

M'ha agradat veure que el post sobre les vacances de mestre ha tingut força comentaris, bé, n'ha tingut cinc i en aquest bloc cinc comentaris ara mateix són molts.
Volia ampliar el tema amb algunes coses sobre les vacances que crec que no s'han dit gaire i que és de justícia que es diguin. Durant el mes de juliol molts mestres aprofiten les classes de formació de professorat que es fan en diverses escoles d'estiu, d'aquesta manera són molts els professionals que busquen millorar en la seva tasca educativa i personal. Jo he estat fent cursets a l'escola d'estiu de Rosa Sensat i a l'escola d'estiu del Vallès Occidental (UAB) altres estius i ha estat més que profitós assistir a xerrades i conferències sobre educació que es feien de forma complementària.
Altres mestres aquest estiu estan intentant treure's les oposicions i ho passen força malament pel que fa a nervis com és normal en un procés selectiu tan dur.
N'hi ha d'altres que per voluntat pròpia (o per sorteig) fan de tribunal d'oposicions que és una tasca gens fàcil i que també té mèrit.
En el meu cas aquest any no faig cap curs a l'estiu però estic preparant algunes coses pel curs que ve, tinc intenció de publicar algun article en una revista educativa i també vull millorar la meva pàgina web.
La professió de mestre canvia amb la societat molt més ràpidament que altres feines, avui sentia al TN que en cinc anys el número d'immigrants ha crescut un 200%, cada dia hem d'educar més amb les TIC, hem d'aprendre idiomes i a sobre rebem bufetades des de diferents àmbits de la societat. Se'ns exigeix molt i per donar al màxim hem d'estar preparats, oi que ens ajudareu?

3 comentaris:

Petjada ha dit...

Doncs enhorabona pels 5.
100% d'acord.

Aleix ha dit...

Felicitats pe bloc Jordi!

Ja fa uns dies que el segueixo... doncs de cara al proper mes de Setembre i si tot va bé començaré el meu camí cap a l´educació primaria. Cursant magisteri EF a la UB.

M´alegra veure que coincidim en gustosmusicals: Planetas (va ser el meu grup estrella des que cap al 95 vai escoltar a Disco Grande de Radio3 el Super8), Antonia Font: Brutals.
Serà que som de la mateixa quinta...

Et recomanomolt molt i molt el que per mi és el millor catautor de Catalunya dels dos últims anys: Sanjosex . Surt a l´emule.
I els imperdibles Mishima. Alguns d´ells també del Maresme com jo.

Salut i bones entrades ;)


Aleix

JRoca_Font ha dit...

Petjada
Gràcies, que cinc persones es molestin a escriure quatre cosetes al bloc ho valoro.
Aleix
Espero que et sigui profitosa l'experiència MEF, ja ho aniràs explicant si vols.
Pel que fa a gustos musicals jo també escoltava el Disco Grande i altres programes de Radio 3, mai he escoltat ràdio-fórmules, em fan fàstic.
Del que dius d'aquests cantautors he escoltat algunes cosetes i m'han agradat, serà qüestió d'endinsar-se més a la seva obra. De moment per mi dels millors en català són en Sisa i en Joan Miquel Oliver, a veure si en descobreixo més.
Salut