dimarts

Pública o concertada?

Aquests dies de jornades de portes obertes de moltes escoles m'he trobat amb alguns amics que m'han demanat consell a l'hora d'escollir el centre pel seus fills:
- Tu Jordi que ets mestre d'escola pública, ens aconselles la pública o la privada concertada per la nostra filla?
- Depèn.
- De què? dels diners?
- No, depèn del centre. El que heu de fer és visitar les dues opcions (o més) que us interessin i preguntar, mirar, comparar i decidir.
- Però ens aconselles la pública o no?
- No conec aquesta escola concreta, aneu-hi, compareu-la amb la concertada i després decidiu què voleu fer.
- Tu què faràs? portaràs la teva filla a la pública?
- Encara no ho sabem, ho decidirem després de comparar les dues opcions i preguntar moltes coses.
- O sigui, no descarteu la pública?
- És clar que no, és la nostra primera opció però abans de decidir volem comparar amb la concertada.
- Però què vols dir amb comparar? què valores més d'una escola tu?
- Aquesta és la qüestió: cadascú valorarà coses diferents depenent de molts factors i aquí és on heu de fer la balança per escollir.
Foto: "Llibreta i llapis d'Ikea" de JRoca

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Tens raó , aqui està la qüestió , cadascun valora coses diferents. El que s'ha de tenir clar són les prioritats de un mateix, si no les tens clares i has de recorrer als altres malament. El problema al hora d'escollir escola és que tothom vol fotre cullerada i et dóna la seva opinió encara que no vulguis, i escollir escola, quan tens diverses opcions, és tasca important que ha de pendre un mateix.
Jo quan em va tocar tenia el criteri clar i no em puc queixar del resultat.
Per cert vaig escollir la pública

Anònim ha dit...

JO PENS QUE AIXÍ COM VAN LES COSES AVUI EN DIA, A VEGADES ELS PARES HEM DE TRIAR NO ALLÒ QUE ENS AGRADA SINO MÉS BÉ ALLÒ QUE S´ADAPTA MILLOR A LES NOSTRES NECESSITATS.JO TREBALLO FORA DEL MEU POBLE I A JORNADA PARTIDA, M´HAGUÉS AGRADAT QUE EL MEU NEN HAGUÉS ANAT A LA PÚBLICA, PERÒ ALLÀ HI FAN HORARI CONTINUAT. qUI EM CUIDA EL NEN TOT L´HORABAIXA??L´HE D´APUNTAR A MILIONS D´EXTRAESCOLARS PER FER TEMPS FINS QUE JO ARRIBO??UFFFFF.

JRoca_Font ha dit...

Kostas,
com dius és molt important escollir escola, m'alegro que estiguis content amb l'escola pública.
Anònim,
en el teu cas les prioritats t'han portat a l'escola privada, és una opció a tenir en compte també, el més important és que n'estigueu contents i que els fills també.
Gràcies per les aportacions
Salut